Mest populæret de siste 7 dagene


onsdag 18. mars 2009 |


Hvis FrP tar makten i Norge..


... da blir jeg rett og slett lei meg og redd.

Idag kunne man lese om at FrP nå er Norges største parti i følge den siste meningsmålingen (se faktaboks - fra nettavisen). Jeg må ærlig innrømme at jeg så dette komme, men det var likevel ikke en hyggelig nyhet. Med en uryddig debatt om hijab i politiet og snikislamisering, samt APs interne diskusjon om radikal islam, har FrP høstet fruktene av den fremmedfrykten de har klart å plante i nordmenn den siste tiden.

Foreløpig tar jeg det med ro, om med noe bismak i munnen. For min del synes jeg nesten at FrP skal få prøve seg med makten. Utenom innvandringspolitikken, hva annet har de å vise til? I følge en undersøkelse som jeg har sett før (en stund siden) så var de som stemte FrP ikke særlig rike eller høyt utdannede. Betyr ikke det at mange av de som faktisk stemmer FrP (ofte kun på grunn av innvandringspolitikken), vil være den gruppen som faktisk merker det mest på kroppen? De rike kommer til å klare seg, mens resten blir værende igjen i søla.

I følge noen rykter, så er det også slik at det er flest FrPere som gidder å svare på slike meningsmålinger. Dette er uverifiserbart, men jeg håper inderlig det stemmer. Selv om jeg syns FrP kanskje burde få prøve seg, kun så folk ser hvor mye samfunnet som en helhet kommer til å bli endret i negativ retning, vil det jo dessverre også bli et eksperiment der FrP i høy grad vil være i stand til å rive ned et politisk fundament som har gjort Norge til et av de beste landene å bo i.

Det gjenstår å se. Men foreløpig ingen gratulasjoner til Siv Jensen fra meg.

Oppdatering
Jeg skrev :
"I følge en undersøkelse som jeg har sett før (en stund siden) så var de som stemte FrP ikke særlig rike eller høyt utdannede."

Min feil, men den setningen mangler noen ord, som jeg glemte å få med da jeg skrev innlegget. Jeg mente ikke at alle FrP-velgere er mindre rike og har lav utdanning, men at en gjennomsnittsFRP-velger har de karakteristikkene . Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne akkurat der.

Foto: Scanpix

Relevante artikler på nett:

Fremskrittspartiet størst i ny meningsmåling (VG) | Jeg stoppet islamdebatten i Ap (Dagbladet) |Frp størst i ny måling (Nettavisen) | Frp størst i ny måling (TV 2) | -Hva er det egentlig Ap mener? (Dagbladet) | Islamkrangel førte til hastemøte i Arbeiderpartiet (Vg) | Når Arbeiderpartiet snakker slik om islam, er det alvorlig grunn til bekymring (Dagbladet) | Stoltenberg: Kolberg sa det selvsagte (VG) | -Mange muslimer er redde etter medieoppslag (Dagbladet) | Flertallet mener radikal islam utgjør terrortrussel (VG) | -Ap svikter innvandrervelgerne ( Dagbladet) | Unødvendig å si at du skal utføre en kamp som allerede gjøres (Dagbladet)



47 kommentarer:

Admin sa...

Fremmedfrykt var noe vi hadde på 80 tallet, nå VET vi å galt det faktisk er.

Anonym sa...

Jeg prioriterer. Jeg vet at FrP vil lage et helvete i offentlig sektor + økonomien. Men fremdeles går min stemme til FrP pga landets fremtid. Landets fremtid som et etnisk norsk Norge er viktigere enn økonomi akkurat nå. Jeg er ikke rik, men heller ikke fattig, og det er ikke bare rike mennesker som tjener på FrP i regjering.

Anonym sa...

Kanske är det lika bra att Frp vinner valet och får sitta vid makten en tid. Jag menar.... Om dom blir det största partiet innebär det att dom kommer ha massor av möjlighet att genomföra sin politik och kanske det är just det som behövs för att alla de norrmänn som tycker Frp är så fantastiska ska vakna.

För som många av oss vet så är det en sak att sitta i oppostsjon och en annan sak att styra.

Sitter dom vid makten kan dom försöka visa hur pengarna ska räcka till allt utan att höja inflationen genom att dränera oljekronor, eller, visa hur landet ska drivas med arbetsskygga och oföretrygdade då invandrare och utlandsarbetare för länge sedan åkt hem till sina egna länder...

/HerrE

Anonym sa...

Hvor mye mer negativ kan utviklingen i landet bli enn den er nå
Kriminalitet og faenskap over en lav sko.
Har det ikke noe med innvandringspolitikken å gjøre at over 33% av innsatte i norske fengsel er muslimer for eksempel? Noe må jo være riv ruskende galt. Hvor ender det da dersom vi ikke tar grep nå? Ja, jeg bare spør.

Anonym sa...

Det var på tide å sette foten ned for muslimene. De har turet fram her i landet lik en elefant i en glassbutikk, med alle mulige særkrav basert på sin religion, og alle skulle ta hensyn til dem - og ikke motsatt. Vi skulle bare værsågod føye oss etter deres krav, ellers var vi rasistiske. Nå må vi ha en debatt om hvor dette landet vil hen, om vi fortsatt skal være et norsk flertall, basert på norske tradisjoner - eller om vi skal bevege oss i retning av et muslimsk samfunn.

Anonym sa...

Av 25 000 Muslimske Invandrere som kom til norge i 2008, kunne 526 stk legitimere seg med pass eller dokumenter........
Noe må helt klart gjøres

Anonym sa...

Det er ikke Frp som har plantet fremmedfrykten i det norske folk. Det har de "fremmede" klart helt utmerket selv

Anonym sa...

Det er viktig å prioriter.

Jeg er fra algerie, er her i Norge på grunn av islamesering.

I 70 tallet var det mindre hijab å se i alger enn det er i dag i Oslo.I Alger, i dag, hvis en kvinne tør å gå ut uten hijab viser hun en overmenneskelig mot.

Muslimene trenger ikke var i flertall for å ta makten. Deres sterk tro gjør at de kan flytte et fjell stein per stein...det vil si at første skal de bruke norske lover for å få mange koran skoler for å indoktrinere fleste mulige og skape islamister, så skal de bruke trusler mot eliten, så eliminere eventuell ledere som gjør motstand..ett folk uten leder og intellektuell er ett folk lett å kolonisere.Det er disse som er deres første ofre.

Det jeg vil si er at nordmenn bør prioritere i den neste valg.

Med Arbeider parti og SV i makten det er garantert at det blir flere koran skoler og flere islamister.

Roy Robin sa...

Enig med siste taler.

Filosofius sa...

Trådstarter skriver:
I følge en undersøkelse som jeg har sett før (en stund siden) så var de som stemte FrP ikke særlig rike eller høyt utdannede. Betyr ikke det at mange av de som faktisk stemmer FrP (ofte kun på grunn av innvandringspolitikken), vil være den gruppen som faktisk merker det mest på kroppen? De rike kommer til å klare seg, mens resten blir værende igjen i søla."

Har du fulgt med i politikken i det hele tatt eller baserer du deg ene og alene på denne undersøkelsen? Kan du gi link til denne undersøkelsen? Jeg kan huske noe tilsvarende påstått i en debatt, der det raskt ble klart at detet bare var tull. FRP sine velgere består i dag av alle samfunnslag, både rik, fattig, etnisk norske, invandrer selv m.m. Å stigmatisere FRP's velgere er rett og slett smålig. Jeg ser på etthvert forsøk på å stigmatisere som noe man foretar seg i mangel på gode argumenter for en sak. Er det slik her også? Hvilke bevis har du for påstanden din?

Reagerer også på denne uttalelsen
"FrP høstet fruktene av den fremmedfrykten de har klart å plante i nordmenn den siste tiden"

Har en nyhet til deg. Det er ikke FRP som planter denne frykten. Frykten har mange på grunn av uvitenhet, fordommer, samt mange oppslag i mdeia som er sanne. Altså en blanding av forutintatthet og faktiske hendelser. Det FRP gjør er å bringe debatten opp. Syns du det er dumt? Da går du selv i den verste fella vi kan gjøre. Et demokrati sitt verdigrunnlagg bygger på debatt. Det er kun de radikale som taper på debatt. Det er derfor de hiver på seg offerkappa og roper rasist så snart noen kritiserer Islam (eller annet). Ergo er FRP sitt bidrag i det siste positivt nettopp fordi det får debatten opp. Det beste som kan skje nå er at flere moderate integrerte muslimer tar til ordet for å vise oss faktiske forhold. Ser det som et stort problem at det kun er de radiakle og venstreradikale som får medietid.

Anonym sa...

Frp er ikke ute etter å stoppe innvandring, men å begrense den. Dette ser man når man leser pariprogrammet deres. De vil være strengere på at innvandrere faktisk intrigrerer seg i Norge. At de vil privatisere ting syns jeg bare er positivt, av den enkle årsak at sammenligner du det private med det offentlige, så kommer det private best ut. Har også hørt fra folk som bor i frp styrte kommuner at de er veldig fornøy d(husker ikke hvilken kommune) Selv bor jeg i en ap styrt kommune og opplever at de legger ned en av kommunens beste barnehager til fordel for en ny og større som halvparten av foreldrene ikke ønsker å ha sine barn i. Men måten ting blir gjort på gir ikke disse foreldrene noe valg. I tillegg motarbeider ap-politikerene foreldre som ønsker ny ungdomsskole her. Ungdomsskolen vår råtner på rot og foreldrene kom med et forslag som ville ha gitt oss ny skole i løpet av et år. Men nei, siden dette var en privat løsning så var det mye bedre å satse på en offentlig løsning som betyr at ny skole ikke står ferdig før om 3 år..... Nei, takke meg til frp. La de gjerne få prøve seg.

Anonym sa...

Det skremmer mer å la snillismen råde slik den har gjort sålangt.

Filosofius sa...

Ellers vil jeg i denne saken påpeke at det ikke var et overaskende uttspill fra Generalsekretær Shoaib Sultan i Islamsk Råd Norge.
At nettopp han mener politikerne mobber muslimer er vel en bekreftelse på det jeg skriver over. Nok en gang er det altså en radikal som forsøker å hindre politikerne i å ta Radikal Islamisme på alvor. Hva er det egentlig de frykter? Er det så ille om man snakker om hvilket verdigrunnlag vi skal ha i et flerkulturelt sekulært demokrati? Alle som er nogenlunde opplyst om demokratiets styrker og svakheter vet at det er nettopp slike debatter vi må ha for å kunne beholde demokratiet. Ingen ting er en selvfølge i et demokrati, fordi alle grupper både små og store kan påvirke. Som eksempel kan du tenke på hvor mye makt noen få rike har i norge (Røkke, Hagen m.m.). Et annet eksempel er da Islamsk råd som i mange tilfeller har fungert som rådgivere for Regjeringen i invandringsspørsmål. Hvor naive går det ann å bli. Disse representerer åpenbart ikke sekulære muslimer.

Islams råd i norge, som ofte er brukt av regjeringen som rådgivere, er en gren i det internasjonale islamistiske organisasjonen som har Muslimbrødrene (Yusuf al-Qaradawis ) som åndelige ledere.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1240651.ece

Filosofius sa...

"Selv om jeg syns FrP kanskje burde få prøve seg, kun så folk ser hvor mye samfunnet som en helhet kommer til å bli endret i negativ retning, vil det jo dessverre også bli et eksperiment der FrP i høy grad vil være i stand til å rive ned et politisk fundament som har gjort Norge til et av de beste landene å bo i"

Det virker som du føler mer enn du faktisk vet. Tror du virkelig at vår velstand og velferd skyldes et politisk fundament? Hørt om olje? Det er også slik at selv om FRP ikke har sittet i regjering så har de i høyeste grad vært med på å forme den velferdstatten vi har gjennom sine bidrag i mdeia og storting, samt i mange kommuner. Det virker på meg som du vet svært lite om politiske og samfunnsmessige prinsipper. Det er også slik at dersom FRP kommer i regjering så vil det garantert bli i en høyre koalisjon med Høyre/FRP/KRF(Eller venstre). Derfor vil real politikken bli noe helt annet enn FRP sitt partiprogram alene ville tilsi. I tillegg er det også slik at Regjeringens mulighet til å endre drastisk på samfunnet er svært små. Det er kun ved etparti regjering og flertall i stortinget at de kan endre drastisk på vårt samfunn. Det er svært lite sannsynlig at vil skje. Men det jeg selv mener er at vi trenger forandring. Den mangelen på styring og vinglete politkken som sittende regjering har vist er til skade for Norge. Er villig til å "gamle" på nesten hva som helst for å få dem vekk.

Anonym sa...

Gratulerer Siv og FRP, nå er det ikke lenge til valget og jeg gleder meg til valg-vaken. Gunnar

Anonym sa...

Så klart er det bra kansje vi får en slut på alt det dumsnillheten som har vært i regeringen i det siste. Norge trenger et regjering som for en gangs skyld er ikke redd for å si hva de menner (selv om det er i mot det USA mener)

Anonym sa...

Heia FRP!

Anonym sa...

Jeg syntes nå at AP har fint klart å dra landet ned i søla og lengre ned.

Anonym sa...

Q: Hvis FrP tar makten i Norge..

Svar: Da vil Norge bli kjøpt av Finland.

Anonym sa...

AP handler klokt og smart. Frp har tro på en type Norge som ikke eksisterer. Norge er avhengig av hele verden, ja til og med Afrika. Får Frp dere til å tro på noe annet så vær så god.

Anonym sa...

"I følge en undersøkelse som jeg har sett før (en stund siden) så var de som stemte FrP ikke særlig rike eller høyt utdannede."

Hehe, Frp hatere har liksom ikke helt det store forholdet til sannhet eller hva?

Rimi Hagen har gitt millioner til FRP, han er neppe noen fattiglus. Selv tjente jeg over 900 000 i fjor, og stemmer selvfølgelig FRP. God utdannelse har jeg også

Anonym sa...

"I følge en undersøkelse som jeg har sett før (en stund siden) så var de som stemte FrP ikke særlig rike eller høyt utdannede."

En annen undersøkelse viste at de som hadde best utdannelse på Stortinget var FRP-politikere. Heldigvis!

FRP bør i regjering alene eller til nød sammen med Høyre.

Anonym sa...

Anonym over sa "En annen undersøkelse viste at de som hadde best utdannelse på Stortinget var FRP-politikere. Heldigvis!"

Nå er det jo ikke det som er problemet. En selger kan selge mye dritt så lenge han/hun er flink til å selge, de som blir lurt er jo de dumme kjøperne..

Anonym sa...

Hør her smartinger, har det skjedd noe terorr angrepp før i norge ? . Så hva er det dere smartinger tenker på? Frp prøver og gjøre alt for å vinne, de tenker ikke på hva de skaper, alt av splittelser mellom ikke minst religioner men også farge på huden. Hvis det blir noe ekstremister / noe terror i norge så er det dere frp hodene, som tilkaller dem. med de rassistiske tankene deres. Ordet islam betyr fred. Det er typisk at muslimer blir plaget ofte. Jeg har aldri hørt noe muslimer som er muslimer plage andres religioner.

Anonym sa...

FrP har aldri tidligere vært i regjering. De tidligere regjeringene - både den rød-grønne regjeringen vi har nå og Bondevikregjeringa før der og så og si alle tidligere regjeringer - har blitt kritisert for et eller annet. Dette kommer også til å skje med FrPs eventuelle regjering. Men er det ikke bedre å gi et parti som aldri har fått vist hva de kan utrette sjansen til å vise det? Så er det opp til hver enkelt hvorvidt de vil kritisere, eller rose, dette partiet. Jeg tror personlig at FrP kan gi Norge et løft, på det ene eller det andre viset, og kan unngå bortroting av oljepenger og hijab-surr og enda verre ting som har dukket opp fra regjeringa si side. Også jeg misliker enkelte av FrPs idéer, men totalt sett liker jeg dette partiets idéer bedre enn de andres. Og særlig når det kommer til innvandrings- og islamdebattene.

Anonym sa...

"Ordet islam betyr fred", sier Anonym ovenfor her. (Innlegg klokken 13:31.) Merkelig. Sist jeg sjekket ble det oppfordret til "hellig krig".

Anonym sa...

"Anonym over sa "En annen undersøkelse viste at de som hadde best utdannelse på Stortinget var FRP-politikere. Heldigvis!"

"Nå er det jo ikke det som er problemet. En selger kan selge mye dritt så lenge han/hun er flink til å selge, de som blir lurt er jo de dumme kjøperne.."

Vel.. så lenge en selger er flink til å selge sitt produkt og samtidig leverer det som er lovet, bør det stå som et skinnende eksempel for resten av partiene.

Nå gjenstår det å se hva FRP klarer å få til i løpet av sin første 4-årsperiode, men de kan neppe gjøre ting verre enn alle de som har fått regjere frem til nå.

FRP blir kanskje i historisk perspektiv det partiet som reddet Norge og vendte utviklingen i riktig retning til rett tid.

Også min stemme går til Siv & co denne gangen :)

Anonym sa...

Vil bare kommentere på hva Anonym sa ca. 4 poster over meg.

"Hør her smartinger, har det skjedd noe terorr angrepp før i norge ?"

Det er jo ikke det som er poenget egentlig. Islam som ideologi er jo ekstremt destruktiv selv uten bomber. Selv om det ikke smeller på fruktmarkedet hver uke her i Norge, kan man jo ikke unngå å se at mange (selvfølgelig ikke alle) muslimer har vanskeligheter med å oppføre seg i Norge. Er selv litt usikker på om dette skyldes dårlig integreringspolitikk eller om de rett og slett ser oss som dumsnille og et "lett bytte".

"Ordet islam betyr fred"

Det er jo riv ruskende likegyldig hva ordet betyr, når realiteten er at veldig mange muslimer begår vold og ugjerninger i Islams navn. Selv om de kanskje lever etter de "riktige" reglene i sin kultur og deres del av verden, er det jo utvilsomt veldig mange aspekter av Islam som rett og slett ikke hører hjemme her i Norge. Vi har som kultur så og si kommet forbi dette ungdomsstadiet.

"Det er typisk at muslimer blir plaget ofte"

Nei, det er typisk at muslimer blir KRITISERT ofte, stor forskjell der. Kanskje det er en grunn til denne kritikken. Jeg synes fredelige og moderate muslimer burde bruke mindre tid og energi på å spille offer og rope rasisme, og istedetfor sette ned foten selv når det gjelder de mer fundamentale og radikale muslimene i Norge. Etter min mening burde muslimer selv stå i spissen for å bekjempe "de som misbruker Islam for å utøve vold og begå ugjerninger" Det er nesten så det er deres ansvar!

"Jeg har aldri hørt noe muslimer som er muslimer plage andres religioner"

Jeg er ikke helt sikker på hva som menes med denne setningen, men hvis det er det jeg tror du mener, er jo dette renspikket løgn. Bare et lite eksempel, Iran som er en av de mer framtredende Islamske republikker i verden, har nylig hatt avstemming om en ny lov. Loven åpner for dødsstraff hvis man konverterer fra Islam til en annen religion. Det kan vel kalles å "plage" synes du ikke?

Når det gjelder Frp er jeg fortsatt litt usikker. Det er klart at Frp er på riktig spor når det gjelder å reformere innvandringspolitikken, men personlig vet jeg ikke om dette veier opp for mange andre saker, hvor jeg er uenig med Frp politikk. Jeg må si det begynner å gjøre det snart... Det er iallefall veldig sunt at denne debatten er kommet såpass i fokus, men litt trist at man automatisk er "rasist" fordi man liker Norsk kultur og Norske verdier og gjerne vil verne om den og de. Muslimer i Norge er velkomne til å være en del av Norsk kultur, men er absolutt ikke velkomne til å bryte den ned bit for bit og erstatte den med muslimsk kultur. Dette burde jo være en selvfølge egentlig.

Mvh Rune

Anonym sa...

Herregud jeg er lei av at muslimer setter dagsorden og at de skal bestemme hvordan Norge skal forme seg. Kom dere hjem til islamland og bli der! Det er ikke rom for deres religon her eller andre steder i europa, dere er altfor trangsynte og ser kun deres egen sak og er blind for at dere faktisk tråkker mange på tærne hver eneste dag bare ved å bruke hijab. Hva som er radikal islam bestemmer ikke muslimer selv. For meg er alle msulimer som akseptere en annen inngang for kvinner RADIKAL!

Mvh
Kristian

Anonym sa...

Herregud den siste kommentaren synes jeg var unødvendig, det bare beviste hvor trangsynt DU er. De fleste som kommer til Norge kommer fordi, det er krig i hjemlandet, de kommer hit for en ny sjanse, et nytt liv, men vil jo gjerne beholde litt av den kulturen de, hadde. Det kan jo aldri du forstå fordi du er født i Norge, men en sølskje i munnen for å si det sånn, du har aldri opplevd krig, rasisme eller noe form for slik, så å rakke ned på de og be dem gå tilbake der de kom fra er ganske fordomsfullt. Ikke ta å gre alle under samme kam.


Hilsen en som skal stemme på SV

Anonym sa...

"Herregud den siste kommentaren synes jeg var unødvendig, det bare beviste hvor trangsynt DU er. De fleste som kommer til Norge kommer fordi, det er krig i hjemlandet, de kommer hit for en ny sjanse, et nytt liv, men vil jo gjerne beholde litt av den kulturen de, hadde. Det kan jo aldri du forstå fordi du er født i Norge, men en sølskje i munnen for å si det sånn, du har aldri opplevd krig, rasisme eller noe form for slik, så å rakke ned på de og be dem gå tilbake der de kom fra er ganske fordomsfullt. Ikke ta å gre alle under samme kam."


Samme faen det?Poenget er at mange er kriminelle, ignorante fitter som holder for seg selv. Og om alt det rasist snakket, vet dere hva de kaller nordmenn? "poteter" er de vi blir kalt for. Ingen som roper rasist om det. Kast dem ut hele gjengen.

STemmer Frp.

Anonym sa...

Dhim·wit (dïm-wît) - A non-Muslim member of a free society that abets the stated cause of Islamic domination with remarkable gullibility and creativity. A dhimwit is always quick to extend sympathy to the very enemy that would take away his or her own freedom (or life) if given the opportunity

Ayaan Hirsi Ali
My dream is that those lucky enough to be born into a culture of "ladies first" will let go of the myth that all cultures are equal. Human beings are equal; cultures are not.

Anonym sa...

Sosialisme har terrorisert oss alt for lenge.

Å erkjenne sosialisme er som å erkjenne at staten eier et individ.

Dyrk frihet!

Anonym sa...

Enda en tulling.

Brynjar Lia vil ha en definisjon om radikal islam.

Islam er radikal. Punktum

Anonym sa...

Sosialister elsker å spre frykt på falske premisser om FrP. Og når andre snakker om reelle problemer som de er for politisk korrekte og redde for å snakke om, så sier de at andre spiller på frykt.

Hva er sosialismen av i dag annet enn en intellektuell korrupsjon, og hva er sosialister av i dag annet enn hyklere og rottefangere?!

Anonym sa...

Det overrasker meg stadig at FRPs arge mostander går på person og velgerne. De er dumme, de lar seg påvirke, iplantes, de har ikke egne meninger. Hvordan kan man være så dum? Våre politikere er særdeles typisk norske, de trekker nisselua over øynene og dels unngår, dels går alt i møte for ikke å såre noen. Mange er lei av det, og søker seg til FRP da de faktisk tør å ta imot noen flygende egg for meningene sine.

Jeg stemmer ikke FRP selv, ei heller i år. Jeg ønsker derimot et alternativ til en så uspiselig venstreside, som har vist seg helt udugelige i regjering i tillegg til å drive politisk debatt som går på mobbing og hets av velgerne til motstanderne. Det er rett og slett lavmål.

Roy Robin sa...

Tidligere lot jeg meg påvirke og stemte jeg venstre. Når jeg leser aviser og ser hva som egentlig skjer i Norge, står det Frp på stemmeseddelen min i år.

Anonym sa...

Q: Hvis FrP tar makten i Norge..

Svar: Da vil arbeidsledigheten går til null og skal hente soldater med lang erfaring fra Israel! 4 dobbelt militære folk, 4 dobbelt politie folk,,starte krig ,samle muslimer på et sted å bombe dem sammen!!
HVEM STEMMER FRP ? se her
http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3085855.html

Anonym sa...

Det blir FRP her i huset også + 3 av vennene mine.

Dette kan bli - Det Nye Norske Hus 2009 - !

Anonym sa...

Radikale muslimer hvem er de? Oppkonstruert ide fra Lia og FFI? Ingen muslimer liker selv å erkjenne at de er radikale. Så det finnes per definisjon ikke radikale muslimer! I flg. muslimene selv som følger ”sunna”; Så er det kun EN type islam. Enten så er du muslim eller så er du en ”ikke- muslim”( og som en konsekvens av det, blir alle andre ”kaafar”)

Radikale muslimer er en etikett som FFI og andre internasjonale forskere har brukt for å beskrive en del av det ene, sanne, edle og unisone islam.
For det finnes KUN en type islam, ALLE avskygninger av livets tenkelige og tenkelige situasjoner er allerede innbakt i religionen(også den delen som vestlige forsker beskriver som ekstremisme og radikalisme.)

F. eks koranvers som beskriver hellig krig ”Jihad” blir fortolket og akseptert (av de lærde innen ”madrassane”)- som en todeling av begrepet:
1) – det mentale; den indre kamp mot blant annet demonene, som får deg til å miste troen og lede deg på gale veier
2) - det fysiske; ved blodige forsvarskriger av islam, mot de vantro.
Dette er et eksempel på det dualistiske innen islam.

Og videre islam som har svaret på alle problemer i det daglige livet som barnehagetildeling, flyplasser, fly, SFO, private skoler, internett, skolemat, statsbudsjettet. Bilmotorer, vannsenger, brunkrem, silikonpupper etc.
For at man skal kunne følge veien i sunnaen er det noen forbud og påbud som må følges.
Som for eks. buddhistene følger den 8 delte vei; - så MÅ muslimene ta inn over seg og følge oppskriften ved de 5 søylene innen islam, ellers så får de problemer med sin skaper; ”Allah”:
1)Trosbekjennelsen som er inngangsritualet(og utgangen ved død) for en muslim(la allah ilah allah, mohamed rasool allah)(shahaad)
2)Be 5x daglig(salat)!
3) Gi almisse til noen som er fattigere enn deg selv(zakat )
4)Ramadan, ikke spise fra soloppgang til solnedgang i kalendermåned per år, 1x per år! (Zeim) 5)Pilegrimsferd til Saudi Arabia minst en gang i livet,( hvis de har muligheter for det), 1x i livet! (haij)(
Foruten disse søylene er det koranvers og detaljerte beskrivelser i ”hadith”, om hvordan livet skal leves.
Husk at islam er en levevei, både en religiøs og en politisk måte å forstå og delta i løsningen av verdensproblemene på. Derfor kan verken Lia eller FFI, fragmentere islam for at den vestlige opinion - skal bli fornøyde med en plausibel forklaring på spørsmål om for eksempel terror!


Hilsen Siv

Anonym sa...

Jeg hater islamister (vantro hunder) og er stolt av det! Ali muslim som går i gata drikker øl og vin er velkomen, Desuten mener jeg at SV og V er to islamistiske støtte partier og at vi fortest mulig må få disse partiene vekk. FRP er et patriotisk liberalistisk parti som vil ta vare på norske verdier og tankesett. Sorry om det blir færre ansatte i statlige og kommunale byrokratiet, men i norge har vi like mange byrokrater som stater med 20 millioner innbyggere, tror vi kunne trenkt færre papir flyttere.Og flere hender til vei,skole,sykehus bygging. innføre medborgerskap for alle innvandrere ikke statsborgerskap, kun barn som er født i norge har rett på statsborgerskap dette gjelder også norske barn født av nordmenn i utlandet.statsborger kan du bli i norge etter å ha bodd her i 25 år.

Anonym sa...

Personlig så skremmer det meg mer om innvandringen skal få fortsette slik den gjør idag, enn om Frp skulle få regjeringsmakt.

Jeg synes de andre partiene bør ta innover seg at innvandringen slik den er idag er full av uløste problemer. Mener den nåværende regjeringen at vi trenger arbeidskraften, er det nok av polakker og litauere som ønsker å komme og jobbe her.

Steng grensene for ikkevestlige innvandrere. Kulturforskjellen er alt for stor.

Anonym sa...

Jeg håper og tror at FrP kommer til makten ved høstens valg. Så får vi bare håpe at det er Siv som blir statsminister ved en eventuell koalisjon.

Anonym sa...

Jeg anbefaler alle å lese boksen "Men størst av alt er friheten".

Mitt syn på innvandring blir aldri det samme.

Jeg kommer aldri mer til å stemme på et parti som ikke adresserer og gjør noe med innvandringsproblemene.

Jeg undres at ikke media belyser flere negative sider ved innvandring, spesielt fra muslimske miljøer. Jeg tror neppe noen ville fortsette å stemme Arbeiderpartiet med den politikken de fører idag etter å ha lest denne boken.

Jeg ser desverre ingen annen mulighet til å stemme noe annet enn Frp i år.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
CM sa...

Har du meir info ang. den boka?

Anonym sa...

Se til Fredrikstad, og du har FrP-politikk "in action":

http://f-b.no/article/20051219/SISTENYTT/51219002&SearchID=73355830623931

http://f-b.no/article/20090522/NYHET/399458547

http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090528/NYHET/968958178/1220/NYHET

http://f-b.no/article/20090526/NYHET/443368845

http://f-b.no/article/20090530/NYHET/918683717

Her har du et knippe saker hvor man kan lære hvordan FrP-politikk fungerer i virkeligheten. Det er mer. Mye mer. Søk bare "frp" i søkeboksen til f-b.no

Hilsen Jon Andersen, Fredrikstad...

Legg inn en kommentar

(Vennligst prøv å bruke et (kalle)navn istedet for "Anonym", slik at det blir lettere å henvise til din kommentar i en senere kommentar fra meg eller andre besøkende)