Mest populæret de siste 7 dagene


tirsdag 24. mars 2009 |


Rødgrønne regjeringen tilbake i teten..?

En ny meningsmåling viser at Norges flertall ønsker en rødgrønn regjering til å styre dette langstrakte land. Jeg vil mene dette er hyggeligere nyheter sammenlignet med sist presenterte meningsmåling der FrP var det største partiet.

Likevel, jeg bemerker meg at dette er en meningsmåling bestilt av Arbeiderpartiet selv. Man kunne også lure på om resultatet hadde blitt publisert hvis dette ikke gagnet partiet selv. Ikke vet jeg om dette var et desperat forsøk på å ro innover mot land igjen.

Selv om Arbeiderpartiet har hatt litt turbulent tid i det siste med diverse saker som satte spørsmålstegn ved partiet som helhet, så er det ikke å fornekte at den rødgrønne regjering har vært god å ha i perioden der finanskrigen har herjet som verst. Kristin Halvorsen er et eget tema, men jeg vil tørre å påstå at hun har håndtert krisen såpass bra, tatt i betraktning av de økonomiske forholdene det siste året. Det at relativt få har høyrøstet protestert og klagd på den sittende regjeringens håndtering av finanskrisen, er i seg selv et godt tegn på at de har gjort en god jobb.

Derimot så tror jeg ikke at denne meningsmålingen er noe som bør legges altfor stor vekt på, selv om dette var sikkert en selvtillit-booster for de rødgrønne.

Foto: Arbeiderpartiet.no

Relevante artikler på nett:

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

(Vennligst prøv å bruke et (kalle)navn istedet for "Anonym", slik at det blir lettere å henvise til din kommentar i en senere kommentar fra meg eller andre besøkende)