Mest populæret de siste 7 dagene


torsdag 26. februar 2009 |


Jasså, Sturla, du spiller på den andre siden av banen?

Nå skjedde det altså igjen. Sturla Berg Johansen, en kjendis, har kommet ut av skapet. Litt sjokkerende. Særlig hvis man opererer med en tankegang om at en person i grunn er tiltrekt av det motsatte kjønn. Som jeg ofte antar.

Det må være hardt å være homofil egentlig, særlig når man er litt kjendis. Hvis det er vanskelig å komme ut av skapet når du er en average joe, må det være krevende og vanskelig å rope ut at man er homofil som kjendis. Tenk på forholdet til fansen - man mister nok en god del tilhengere, samtidig som man kanskje får seg noen nye fans. Men tror nok at du mister flere enn du får.

Jeg har også problemer med å forstå de som er så inderlig imot homofili. Særlig hvis vi ser bort fra de veldig religiøse da. Personlig bryr jeg meg ikke, så lenge jeg ikke blir tjafset på av en person av samme kjønn. Men jeg ville tatt det som et kompliment.

Jeg misliker de homofile som skal overdrive, og gjøre seg mer homo enn det de egnetlig trenger å være. De guttene som f.eks. snakker som jente, kler seg som jente og går med ekstremt femi-klær. Men det er vel en sånn rar homokultur. Jeg vet ikke om Jan Tomas går under her, men han er iallefall ikke en som jeg liker. Virker som en overfladisk jævel. Jeg antar også at de fleste som er homofil ser og oppfører seg som meg og deg. Enda godt.

Som sagt så har jeg ingenting i mot homofile, men den eneste problemstillingen som jeg ikke klarer å komme til enighet med meg selv på er hvorvidt et homofilt par skal få adoptere et barn eller ikke. Jeg vet ikke om det er riktig overfor en unge å pålegge den to fedre, eller to mødre. Og foreløpig, sett fra naturens side, er også homofili litt uheldig med tanke på reproduksjon. Eller? Hva er argumentene for at homofile skal kunne ha barn?

Nei, det er litt vanskelig å være hetero og vurdere homofili. Selv om det er ganske så libertalt i Norge når det kommer til homofili, så er det nok ikke så svelgbart for alle heller. Det vitner slike store oppslag i medier om.

Men uansett, gratulerer med din nyannonserte legning, Sturla!

Relevante artikler

Bilde: Cornelius Poppe / SCANPIX, Dagbladet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Da kan du like godt si, "jeg misliker emoer som går med lang pannelugg og sorte klær, punkere,rockere,moteløver,goths, og lettkledde jenter som klær seg for oppmerksomhet OSV" Er det ikke travelt å mislike så mange grupper av mennesker, som egentlig bare ønsker å leve på en måte som gjør dem lykkelige? Hvem er du som har retten til å bestemme hvordan andre mennesker skal uttrykke seg?

android-rookie sa...

Jeg har ikke bestemmelsesrett over hvordan andre skal uttrykke seg, det er helt klart.

Men jeg kan mislike folk, uten at det nødvendigvis gjør meg til en intolerant person overfor andre grupper av mennesker.

By the way, jeg misliker ikke homofile, hvis det ikke kom frem klart nok i mitt innlegg ..

Anonym sa...

"Jeg misliker de homofile som skal overdrive, og gjøre seg mer homo enn det de egnetlig trenger å være. De guttene som f.eks. snakker som jente, kler seg som jente og går med ekstremt femi-klær."

Hadde det ikke blitt utrolig kjedelig om alle skulle være like som to dråper vann? For det er jo det du sier med dette lite gjennomtenkte utsagnet.
En annen ting; Om jeg hadde vært et stakkars gatebarn uten muligheter som du og jeg har, tror jeg nok jeg ville foretrukket et hjem der jeg vet jeg var inderlig ønsket og fikk mat på bordet uten å måtte sloss, tigge eller ligge meg til det.

android-rookie sa...

Det er ikke snakk om to dråper vann. Jeg snakker om en undergruppe av homofile, som jeg syns overdriver av en eller annen grunn. Legg merke til at jeg sier misliker, ikke hater eller vil ha dem bort.

Jeg skjønner ikke helt det med gatebarn. Prøver du å si at hvis ungen er adoptert fra fattigere kår så vil de ikke klage om det er to mødre eller fedre?

Legg inn en kommentar

(Vennligst prøv å bruke et (kalle)navn istedet for "Anonym", slik at det blir lettere å henvise til din kommentar i en senere kommentar fra meg eller andre besøkende)