Mest populæret de siste 7 dagene


onsdag 18. februar 2009 |


"Jeg er ikke rasist..."

".. men få ut alle innvandrerne NÅ, de skitner til Norge. Men jeg er ikke rasist altså, for jeg kjenner mange med utenlandsbakgrunn som er fine mennesker..."

Jeg har hørt dette her så ofte, og enda flere ganger har jeg lest dette. Kanskje er du en av dem?

Etter min mening så er som regel de som snakker sånn, på en eller annen måte litt rasist. De er enten litt redde fordi de bare har et overordnet innsikt om disse "innvandrene" eller hatt en lei opplevelse i livet påført av en "utlending" - slik at de har noe imot alle innvandrere og utlendinger.

Spørsmålet er om folk som påstår de ikke er rasister, men som likevel kommer med slike påstander, er selv klar over hvordan de fremstiller seg. Prøver de å overbevise seg selv om at de ikke er rasister? Eller viser de bare toppen av rasismen de har inni seg, så det er spiselig for allmenheten?

Se f.eks. på innlegget her. Bloggskriveren må jo ha seriøse problemer når han ikke kan innse at det er rasistisk og sårende at politifolk kan snakke sånn.

Det at man er arbeidsledig gir visst nok også god tid for å skrive innvandringskritiske innlegg som f.eks. her.

I tillegg finnes det forum som f.eks. frittforum som har mange innlegg som er direkte rasistiske etter mine mening.

Jeg blir lei meg og oppgitt over å lese kommentarer på dagbladet.no f.eks. Folk kan finne på å si de mest frekkeste tingene og tro at det hjelper. Er man uenig med noe, hjelper det ikke å si provoserende ting. Forslag og saklig diskusjon vil være mer nyttig mener jeg.

En annen ting som jeg tror er gjeldene: FRP har ikke nødvendigvis rasistisk politikk - jeg kan være enig med noe av det de sier om innvandring osv, men de virkelige tilhengerne av FRP virker rasistiske. Kanksje det er derfor jeg sitter med et bilde av at FRPere er litt smårasister, med høyeste ønske om at Norge ikke skal forandre seg i takt med globalisering, superredd for muslimer - og ikke minst - klager høyt på alkoholprisene.

Bilde: Utsnitt fra kommentarer på db.no

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Syns du er snill når du sier at frp-ere er smårasister. De er rasister hele gjengen!

Anonym sa...

Idiot innegg og kommentarer.

Disse såkalte rasister stememr da på partier som ligger til høyre for frp ( som er så så at de ikke betyr noe.

Hvorfor skulle rasister i norge stemme på et parti som har flere "fremmede" enn venstre ?

hvorfor er flere av disse "fremmede" så positive til FRP ?

kanskje ligger det noe i politikken til FRP likevel. ?


Til bloggstarter

".. men få ut alle innvandrerne NÅ, de skitner til Norge. Men jeg er ikke rasist altså, for jeg kjenner mange med utenlandsbakgrunn som er fine mennesker..."

Du glemmer en VESENTLIG ting

"Få ut alle pøbler av de gjengangskriminelle invanderere uten norsk statsborgerskap."

og det er det de såkalte smårasistene ønsker.

ikke klippe og lime ut fra setninger som du selv syntes passer best.

er forskjell på det og de som kan oppføre seg..

Jeg kjenner til og med 2 indere og 5 pakistanere som stemmer FRP og et par fra tyrkia som jeg tror stemmer AP, og alle er gode venner.

Anonym sa...

Du overdriver stygt. De "vi" skriver er ikke: "Jeg er ikke rasist, men få ut alle utlendinger".

Det "vi" skriver er mer i denne duren: Jeg er ikke rasist, men innvandringspolitikken suger gammel kukost!" Og det er noe helt annet!


-Harrymanlarsen-

Legg inn en kommentar

(Vennligst prøv å bruke et (kalle)navn istedet for "Anonym", slik at det blir lettere å henvise til din kommentar i en senere kommentar fra meg eller andre besøkende)